zondag 3 februari 2008

Hongerige vloer

Ken je dat, van die 'dingetjes', zoals ik ze voor het gemak even zal noemen, dingetjes die achteloos onder een kast rollen, of wegfloepen achter de zetel. Dingetjes die verschillen in grootte, van tjoepkes tot heuse fopspenen.
Nu, met het uitpakken, komt me plots weer vanalles voor de geest waarvan ik een paar weken geleden dacht; "Niet erg dat 'dingetje' verdwijnt, binnenkort verhuizen we en als we die kast weghalen verzamel ik wel alles die eronder gerold is..."

Wel dié dingetjes, of toch sommige, zijn wég!
Dus de vloer moet ze opgegeten hebben.
Dat is de enige logische conclusie die ik kan trekken...
Dàt, of mijn dochter zit binnenkort met een gigantische darmobstructie...
En als het tweede een grove misrekening is, waarom eet de vloer dan geen vuil inteplek van al die 'dingetjes'...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Héél erg herkenbaar! :)
Vooral fopspenen "verdwijnen" hier magisch. Maar langs de andere kant kom ik die ook wel eens tegen in één of andere ovenschotel, in een kast laag-bij-de-grond. Niet weggefloept, maar door iemand klein weggestopt. Of zou ze dat doen voor tijden dat ze er zin in heeft zoals honden die dingen begraven in de tuin? :)

T* zei

Oja, hier onlangs een afgedragen portefeuille, die tot het 'rijk der speelgoed' behoort, in de frigo gevonden...Maar toch ook heuse magische verdwijningen. bizar.