dinsdag 29 juli 2008

Knip

Mijn dochter heeft haar, amper die naam waardig.
Het draagt meer het midden tussen helmgras en spinnerag...meestal zacht, maar soms ook niet, en vooral met een sterke mind of its own.
Het begon zo weer een beetje alle kanten uit te wijzen, en door de ongelijke verdeling lijkt het nog het best te omschrijven als 'drie klodders krullen'.
Tijd voor de schaar dus.

Bij nader inzien bij dit weer niet zo'n goed idee.
Terwijl ik met de kniptang akelig dicht bij haar oorlelletjes zit te manoeuvreren, beweegt zij met haar hoofd constant heen en weer - geïntrigeerd door het geknip achter haar rug.
Ik zie zo al een bloederig oorlelletje op de hagelwitte* badkamervloer..het zweet breekt me spontaan uit.
De froufrou is aan de beurt en hop daar springt het tafereel van een doorprikte oogbol me al voor de geest. Zeiknat van het zweet ben ik reeds.

Ik kan toch moeilijk met drie klodders krullen naar een kapper gaan?
10 euro, ofzo, per kapbeurt...da's ongeveer 1 euro per afgeknipt stukje helmgras?
Er zit niet veel anders op dan nog maar wat voort te zweetknippen...

* in m'n dromen

Geen opmerkingen: