zondag 14 september 2008

Platten Erik

Vrijdagavond ging het naar Petrol voor een DJ set van Mr Oizo.
Ik wist niet echt wat te verwachten, want ik ken Oizo enkel van de 'Flat Beat' single gebruikt in de Levi's reclame spot (Yes, i am thàt old).
Maar m'n naasten stelden me gerust met de mededeling dat Oizo ook uit de Ed Banger stal komt - zie ook Justice- dus ik had er wel goeie hoop op. Op de man's myspace staan ook een paar uitstekende tracks.

Petrol rolde bomvol met pril volk, de geur van biactol en té veel cool water rolden zo m'n neusgaten binnen.
Er was nog één veertiger die van ons nét niet de oudste posse maakte, maar met wat goeie belichting vielen we amper uit de toon in de zee van H&M-hoodies en veels te lowcut eighties kleedjes.

De set van openers 'cheese 'n hookers' begon sterk met techno, maar toen kwamen er wat housy pianootjes om de hoek kijken, en ging het richting jumpstyle geïnfecteerde klerezooi.
Toen Oizo z'n set eindelijk begon leek er even beterschap in te komen, maar net dàn begaven de achterste speakers in Petrol het af en toe.
De set had nog veel ups & downs, en ik had de indruk dat het publiek ook niet zo'n volle 100% mee was.
Het hoogtepunt, maar toegegeven we zijn niet tot het einde van de set gebleven, was toen 'Hardest button to button' (White Stripes) in de set gegooid werd.
Een Dj-set gered door een rocknummer... *laat het even inzinken*

Het is waarschijnlijk overbodig te vermelden dat ik er iéts meer had van verwacht?

1 opmerking:

Anoniem zei

dat bliep bliep nummer is voor mij reden om mensen aan te vallen ;) ik zal ter vergelijking eens op zijn myspace gaan kijken of de rest beter is.